piątek, 10 maja 2019, 05:49

RSS w Firefoksie

W końcu pokonałem wrodzone lenistwo i zainstalowałem dodatek do Firefoksa pozwalający podglądać kanały RSS tak, jak za dawnych lepszych czasów (Firefox przed 64). Dodatek nazywa się RSSPreview i robi to, co powinien, w dodatku zgodnie z nazwą. Czyli pozwala podejrzeć RSS identycznie jak w poprzednich wersjach Firefoksa. Oczywiście można sobie zainstalować jakiś inny (albo wszystkie na raz — ciekawe co się stanie), ale mnie chodziło akurat o podgląd, podgląd i nic więcej. Bo tak np. najłatwiej sprawdzić czy są jakieś nowe komcie na blogu.

Decyzji o wywaleniu podglądu RSS z Firefoksa nie będę komentować, trudno dobrać odpowiednio wulgarne określenia nie znając rzeczywistej motywacji autorów. Było dobrze i popsuli. Załóżmy, że chcieli dobrze. Problem w tym, że amputując podgląd RSS popsuli elementarną funkcjonalność i teraz jak się pstryka w link RSS to wyskakuje okno z konfudującym prostego użytkownika bełkotem:
Otwieranie default
Rozpoczęto pobieranie pliku: default
Typ pliku: application/atom+xml

W przypadku RSS z WordPressa jest bardzo podobnie czyli tak samo bez sensu, rozpoczęto pobieranie pliku: Typ pliku: application/rss+xml:

Owszem, zainstalowanie dodatku rozwiązuje problem, ale chyba prościej nie mieć problemów niż je rozwiązywać. Wkurwia mnie jak muszę się niepotrzebnie narobić tylko po to, żeby odtworzyć status quo ante. I jak tu nie rzucać łaciną.

4 komentarze:

andsol pisze...

Jaka piękna reklamka!!! Jak ja Ci się odpłacę?

kwik pisze...

Wystarczy jeśli nie przeniesiesz się na facebooka.

telemach pisze...

ttNapiszesz coś?
Nie ma gdzie zajrzeć.
Ja wiem, że "jaka płaca taka praca" ale może da się coś zrobić pro publico bono po starej znajomości?
Lub w nagrodę, że nie przeniosłem się tam, gdzie andsol się nie przeniósł.

kwik pisze...

Napisałem coś, ale mocno zdawkowo.